Zvuk je často podceňovanou zložkou akéhokoľvek audiovizuálneho diela. Či už ide o filmy, alebo digitálne hry, často sa stretávame so stereotypnými prehláseniami ako napríklad „keď je zvuk urobený dobre, ani ho nepočujeme“.
Je to však mýtus – žijeme, naopak, v zlatom veku audia. Technológie nám umožňujú vytvárať auditívnu stránku filmov či hier na úrovni, o ktorej sme mohli pred rokmi iba snívať.
Zvukový dizajn je pojem, ktorý sa v posledných rokoch začal dostávať prakticky do všetkých odvetví – do filmu, hier, divadla, rozhlasu, hudby… Mnoho ľudí si však nevie predstaviť, čo všetko táto problematika zahŕňa a z akých rôznych pohľadov sa na ňu dá nazerať.
Tento workshop je určený pre tých, ktorí by chceli nahliadnuť do kreatívnej časti dizajnovania zvukových efektov, manipulovania zvukov a vytvárania úplne nových zvukových prvkov. Ak vás zaujíma vrstvenie a editovanie zvukov, ak uvažujete nad tým, ako vytvoriť sci-fi teleport či štart vesmírnej lode, alebo si chcete vytvoriť svoj vlastný fireball (teda efekt výbuchu či ohnivej gule), počas tohto workshopu to budete môcť vidieť. V neposlednom rade sa dozviete aj odpoveď na otázku, ako sa dostať k zvukovému materiálu, pokiaľ človek nemá svoj vlastný mikrofón.
registrácia: Aby bol workshop čo najpraktickejší, jeho kapacita je 12 miest. Ak sa chcete zúčastniť, napíšte nám e-mail na adresu workshop(zavináč)malyberlin.sk.
voľné miesta / 12
Mgr. Tomáš Farkaš, PhD. je absolvent trnavskej FMK UCM, kde od roku 2008v súčasnosti pôsobí ako odborný asistent. Odborne sa venuje hudbe ako komunikačnému nástroju vo filme, jej funkciám a efektom na divákov, ale aj v širšom spoločenskom kontexte. Pod menom Cloudsform vydáva vlastnú minimalistickú ambientnú hudbu, ovplyvnenú nahrávkami zvukov prírody.
Realizáciu podujatia z verejných zdrojov podporili Fond na podporu umenia, Mesto Trnava a Trnavský samosprávny kraj.
Mediálni partneri: trnava-live.sk, Trnavský Hlas, Mesto Trnava, MY Trnavské noviny, Trnavsko, Trnavské Rádio.