Panelová diskusia Hry a vzdelávanie nahliadne do tvorby edukačných hier. Dozvieme sa, aký je ich aktuálny stav a vývoj na Slovensku
Cieľom diskusie je podporiť pedagógov základných a stredných škôl v adaptácii nových technológií a metód na efektívnejšie využitie digitálnych hier v rámci výučby. Diskusia je dostupná pre verejnosť.
Začleňovanie edukačných hier do vyučovacieho procesu na Slovensku i v zahraničí, ich efektivita či porovnanie platených a neplatených hier – aj to sú jedny z tém panelovej diskusie s názvom „Hry a vzdelávanie.“ Povedie ju pedagóg z Katedry digitálnych hier FMK UCM v Trnave Tomáš Farkaš.
Registrovať sa dá prostredníctvom formulára a vstup je bezplatný. Registrovať sa bude dať aj priamo na mieste.
Pozvaní sú hostia z oblasti tvorby vzdelávacích hier Jakub Žaludko, Táňa Zacharovská a Ján Kožlej, ktorí sa okrem iného budú venovať aj legislatíve hier na školách a predstavia konkrétne príklady edukačných hier s praktickým využitím v učebniach.
Jakub Žaludko
Co-Founder & Co-CEO inovačnej platformy pre vývoj hier Impact games. Hry majú podľa neho obrovský potenciál kriticky vzdelávať, a to či už vo formálnom, neformálnom alebo spontánnom vzdelávaní detí, mladých či dospelých.
Tatiana Zacharovská
art dizajnérka, vývojárka a rovnako pedagogička na filmovej a televíznej fakulte VŠMU v Bratislave. Vytvorila hru Garbage Gobblers ako neziskový vzdelávací projekt, ktorý je pokusom využiť vzdelávací potenciál hier a nájsť hravú a zábavnú formu, ako podať tému odpadov, ich triedenia a redukcie prostredníctvom interaktívneho virtuálneho zážitku.
Ján Kožlej
dlhoročný člen a spoluzakladateľ Hemisféry a v súčasnosti riaditeľ súkromnej školy Skyro. Venuje sa vzdelávaniu detí a dospelých a participoval na mnohých projektoch v oblasti herného priemyslu ako GameDays, AnimeShow, Comic Salon. Zároveň je tvorcom inovatívnych riešení, inšpiratívnym vzorom vo vytrvalosti a vášnivým hráčom spoločenských a počítačových hier.
Diskusia je realizovaná v rámci projektu Kega, ktorého cieľom je okrem tvorby metodologických príručiek zvyšovať hernú, resp. digitálnu gramotnosť, nakoľko aj hry, ktoré nie sú primárne vytvárané so zámerom edukovať, majú často vzdelávací potenciál. Zámerom je taktiež tvorba profesionálnych vzdelávacích workshopov pre pedagógov.
Organizátor: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnave